Over mij

Mijn foto
In 2015 voor de 4e keer ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse. Daarvoor en daarna zullen ook diverse tochten gelopen worden.

zaterdag 19 maart 2016

Midden Veluwe Wandeltocht Apeldoorn, 19 maart 2016, 30 km

Na al diverse eigen trainingen (soms samen met mijn tante) gedaan te hebben, was dit de eerste georganiseerde wandeltocht van 2016. Afgelopen donderdag had ik in m'n eentje nog een rondje gemaakt van 25 km. Ik heb het voordeel dat ik verschillende tempo's gewoon goed kan volhouden. Een langzamer tempo met anderen gaat net zo goed als een snel tempo in m'n eentje. Zo had ik afgelopen donderdag uiteindelijk een gemiddelde snelheid van maar liefst 7 km/h, voor mij een record. Daarom was ik ook uitermate tevreden en was ik benieuwd hoe het me vandaag bij deze georganiseerde tocht zou vergaan.
De start was bij het Van der Valk hotel vlakbij de A1 nabij Apeldoorn/Ugchelen. Voor mij is dat maar 20 minuutjes rijden, dus bijna een thuiswedstrijd ;) Rond 9 uur kwam ik aan, dus ik dacht snel te kunnen starten. Dat viel tegen, want het was zo druk bij de inschrijvingen, dat er een lange rij stond. Na 20 minuutjes was ik eindelijk aan de beurt en om 9:25 uur stapte ik de route op. Nu, zeg Veluwe en je zegt bos. Zo was het ook. De eerste 12,5 km was een en al bos en soms wat heideveldjes. Mooie bos- en heidepaadjes, veelal onverhard uiteraard. Heb lekker door kunnen stampen, en na een kleine 2 uur kwam ik aan bij de rust. Even 10 minuten gezeten onder het genot van een bakkie leut, en vrolijk aan de lus van de 30 km begonnen. Het was erg goed bepijld, dus geen kopzorgen over de route :) Het ging richting Radio Kootwijk. Voor mij bekend terrein, want ik wandel er nog geregeld. Onder het grote bekende gebouw van Radio Kootwijk door, ging het weer over heide en bos. Vooral het laatste gedeelte van deze lus was redelijk pittig met wat venijnige klimmetjes en mulle paadjes. Maar het tempo bleef (verbazingwekkend) hoog. De rust was weer in zicht (dezelfde als de eerste rust), en na 22,5 km ging er wel een lekkere gehaktbal in. Stiekem liep ik daar ook wel naar toe ;)
Na een kwartiertje zitten was het tijd voor de laatste ruim 7 km. Had nog genoeg energie en het tempo bleef voor mijn doen behoorlijk hoog. Ondanks de toch wel pittige klimmetjes door het bos, kwam ik na een uur alweer aan bij de finish. Ik heb uiteindelijk over deze 30 km minder dan 5 uur gedaan inclusief de pauzes, dus ben uitermate tevreden. Dit stelt gerust richting de Kennedymars op 21 mei en uiteraard de 4daagse :) Deze tocht is zeker een aanrader voor mensen die van onverhard, bos en heide houden. Er komen veel stukken van de Apeldoornse Vierdaagse in voor, hoe kan het ook anders als dit ook de organisator is van deze tocht. Ik heb er weer van genoten, en op naar de volgende georganiseerde tocht. Heb nog geen idee welke, maar dat bedenk ik t.z.t. wel weer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten