Over mij

Mijn foto
In 2015 voor de 4e keer ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse. Daarvoor en daarna zullen ook diverse tochten gelopen worden.

zaterdag 18 april 2015

Bloesemtocht Geldermalsen, 18 april 2015, 40 km

Even twijfelde ik om een verslag te maken, maar ik doe het toch even :) Vandaag een prachtige 40km van de bloesemtocht in Geldermalsen gelopen. Het weer was echt uitstekend! Prachtig zonnig weer, met wel een beetje veel wind, waardoor de jas grotendeels wel aanbleef. Maar koud kon je het absoluut niet noemen, perfect wandelweer dus!
's Morgens om half 6 van huis weg gegaan, en eerst m'n tante opgehaald die mee ging lopen. Om kwart voor 7 stonden we in de hal bij de start. Eerst even een bakje koffie gehaald, de wandelclub van m'n tante opgezocht, en richting de start gehobbeld. Gelijk maar vol goede moed onderweg. Handschoenen aangedaan, want het was best wel fris. Het ging over diverse door militairen aangelegde bruggen, langs molens, door boomgaarden en over dijken. Zo liepen we langs de Linge, gezellig kletsend richting Beesd. Daar hebben we op bijna 11 km onze eerste rust genomen bij post Kroeze. We besloten na de rust uiteindelijk toch met z'n 2en samen door te gaan, en zo ging het op naar de grote lus van de 40km. Het was de 3e keer dat ik de bloesemtocht liep en ook de 3e keer de 40km, dus ik wist ongeveer wat komen ging. De lus van de 40km blijft echter nog steeds prachtig! Je komt er door een aantal hele mooi plaatsjes, namelijk Acquoy, Asperen en Gellicum. Ik zei al, mocht ik niet op de Veluwe gaan wonen, dan ga ik hier ergens wel wonen ;-)
We hielden onze 2e rust bij post Geofort, ergens tussen Asperen en Gellicum op ruim 26km. Laten ze daar nu net heerlijke broodjes met beenham en honing-mosterdsaus hebben! Heerlijk van genoten! Met nog maar ongeveer 15km in het vooruitzicht stapten we weer vrolijk door. De vaart zat er goed in, en aangezien de 40 km veel alleen loopt is dat prima vol te houden. We komen heel even samen met de 25km, om direct weer een lus te maken langs de Linge. Aan de overkant zie je de post van de 25km waar we 's morgens vlakbij waren. De 25km voegt zich weer een aantal kilometers bij. Op de één of andere manier is van deze wandelaars het tempo lager, dus dat werd een 'inhaalrace'. Nouja, niet zo dramatisch, maar we wilden het tempo wel graag een beetje erin houden. We maakten ons nog een laatste keer los van de 25 km, om na deze laatste 'lus' bij de volledige meute aan te sluiten. Nu gaat het tempo er wel echt uit, maargoed, het was nog maar ruim een kilometer tot de finish. Over 3en komen we daar uiteindelijk aan. Even onze herinnering gehaald en genoten van een heerlijk bakje kibbeling. De eerste 40 van 2015 zit er op! :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten