Over mij

Mijn foto
In 2015 voor de 4e keer ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse. Daarvoor en daarna zullen ook diverse tochten gelopen worden.

zaterdag 19 april 2014

Internationale Familiedag Hoenderloo, 30km

Om 9 uur kon er pas gestart worden, dus het was vanmorgen gewoon uitslapen :-) Om 9 uur vanuit Otterlo in de bus richting Hoenderloo. Op de startlocatie kon ik gelijk inschrijven en dus direct van start gaan. Het was nog best wel fris, en zo kwam m'n nieuwe 'wandelvest' gelijk mooi van pas :-) Allereerst liepen we een stukje door Hoenderloo, langs het prachtige witte kerkje. Daarna ging het al snel het bos in, en daar zouden we tot aan het einde van de tocht niet meer uit gaan komen (de stukken heide daargelaten). De bomen laten net hun nieuwe blaadjes zien, en deze zijn nog mooi frisgroen. De lente is wat dat betreft een erg mooie tijd! Ondertussen kwam de zon er al steeds meer bij, en op den duur werd het zelfs compleet helder en scheen de zon uitbundig. Ondertussen liep ik al in de lus van de 25 en 30 kilometer. Diverse smalle bospaadjes. Vanuit het niets kwam daar ineens het open veld, en moest ook een stukje omhoog geklommen worden. Schitterend was het, vooral ook omdat er bijna niemand in de buurt was en ik zo volop kon genieten.
De route vervolgde in het bos, en daar haalde ik een vrouw in, waarmee ik een aantal kilometers gelopen heb tot aan de rust. Erg gezellig om zo de wandelbelevenissen van een ander te horen :-) Op de rust een heerlijk bakje tomatensoep genomen. Smaakte goed! Na een kwartiertje weer opgestapt en een volgende lus ingegaan. Weer diverse bospaadjes bewandeld, en op sommige stukken was geen mens meer te zien. Vooral in de lus van de 30 km was het soms heerlijk stil. Op een gegeven moment stak er zelfs wild over, heel klein, dat wel. Een salamandertje.. Na verloop van tijd kwamen we op de heide uit, met prachtige uitzichten (zie ook de foto's). Het pad kronkelde omlaag, en m'n tempo lag lekker hoog. De eerste paar kilometers heb ik meestal een rustig tempo, en gaandeweg de route gaat mijn tempo vaak flink omhoog. De zon scheen nog steeds volop, en het was dus echt perfect wandelweer! Een tijdje later kwam ik weer bij de rust aan, en dit keer een heerlijk broodje hamburger met uitjes op. Ik had me er eigenlijk ook stiekem op verheugd ;-)
De rust liet ik weer achter me, en de laatste 7,5 kilometer waren aan de beurt, met daarbij ook nog een lusje voor de 30 km. Tot de lus met een echtpaar meegelopen, die dit jaar debuteren bij de Apeldoornse 4daagse. Leuk om zo als een klein beetje ervaren wandelaar, eens met debutanten te praten :-) Het laatste lusje van de 30 km was niet heel bijzonder, brede lange bospaden. Het tempo kon daarom nog even flink omhoog, en tussen de rust en de finish zat dan ook maar iets meer dan een uur. Bij de start- en finishlocatie nog even gezeten, omdat de bus pas een klein uur later zou vertrekken. Ik kan op een erg mooie en goed uitgezette tocht terugzien. Een aanrader voor iedereen die van natuur, onverharde paden en de Veluwe houdt! :-)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten